קנדה הירוקה – פירות לגליזציית הקנאביס בקנדה ירוקים מאוד

שתפו את הכתבה

LinkedIn

רק בשנת 2022 לבדה, הרוויחה ממשלת קנדה ממיסי מכירת הקנאביס, יותר ממיליארד וחצי דולרים. מאז הנהגת לגליזציה מלאה של קנאביס ברחבי המדינה בשנת 2018, תעשיית הקנאביס הקנדי גדלה בקצב עצום והפכה לאחד משווקי הקנאביס המובילים בעולם. כשמיליארדי דולרים מתגלגלים הודות לשוק הקנאביס במדינה, נראה שהעתיד הקנדי ירוק, ירוק מאוד. 

  • האם קנאביס חוקי בקנדה?
  • כמה קנאביס צורכים הקנדי?
  • איך הקנדים אוהבים את הקנאביס שלהם? 
  • מהן הכנסות תעשיית הקנאביס בקנדה?

האם קנאביס חוקי בקנדה?

בקנדה מונהגת לגליזציה מלאה של קנאביס, הן לצרכים רפואיים והן לצרכי פנאי ושעשוע. ב-2018, העבירה קנדה תיקון לחוק הסמים המאפשר גידול, ייצור ומכירת קנאביס לבעלי רישיונות הניתנים על ידי המדינה. קנאביס חוקי לצריכה עבור בני 18 ומעלה. החוק מאפשר גם גידול ביתי של עציץ קנאביס שאינו עולה על מטר, לצריכה עצמית. קנאביס רפואי, מותר לצריכה, במרשם רופא בלבד, שניתן לצרכנים אשר עומדים בתנאים רפואיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות הקנדי. מאז אושרה לגליזצית קנאביס לפני 5 שנים, התפתח בקנדה, שוק קנאביס אדיר ומוסדר העומד בתקני איכות קנאביס מחמירים. תעשיית הקנאביס בקנדה היא עוגן חשוב, בהכנסות הכלכליות של המדינה בצפון אמריקה. 

כמה קנאביס צורכים הקנדים?

לפי נתונים שפורסמו על ידי ממשלת קנדה, בשנת 2021 צרכו הקנדים כ-450 טונות של עלי קנאביס, המהווים בממוצע כ-40-50 טון בחודש. כרבע מהאוכלוסייה הקנדית מעל גיל  15 צורכים קנאביס על פי אותם נתונים. הלשכה לסטטיסטיקה בקנדה, פירסמה ב-2022, דו"ח על הרגלי צריכת הקנאביס של הקנדים. הלשכה כללה בתוך הדו"ח צריכת קנאביס למטרות רפואיות ולמטרות פנאי. על פי אותו דו"ח, תושבי מחוז יוקון בקנדה הם שיאני צריכת הקנאביס לאדם במדינה (291 דולרים), אחריהם המחוזות אלברטה (210 דולרים ),ססקצ'ואן (185 דולר), ונובה סקוטיה (125 דולר)  מניטובה (107 דולר) ובתחתית טבלת הצרכנים עומד מחוז בקוויבק (89 דולר). 

איך הקנדים אוהבים את הקנאביס שלהם? 

תעשיית הקנאביס הקנדית מציעה מגוון רחב של מוצרים לצריכת קנאביס, מתפרחות בעישון ואידוי, דרך שמנים ומשחות ועד למוצרי אדיבלס (מזון ומשקאות). הנתונים מצביעים על כך ששיטת הצריכה הפופולרית ביותר בקנדה היא באמצעות תפרחות קנאביס מיובשות, המהוות  71.1% ממכירות קנאביס למטרות פנאי. במקום השני, שמנים כמוסות ותמציות המהווים 18.1% מהכנסות הקנאביס ובמקום האחרון מוצרי אדיבלס, מזון ומשקאות המהווים 4.1% ממכירות הקנאביס במדינה.

מהן הכנסות תעשיית הקנאביס בקנדה?

תעשיית הקנאביס מהווה ענף חשוב בכלכלת קנדה. הכנסות המדינה מקנאביס, מגיעות הן באופן ישיר ממיסים של מכירת קנאביס, והן ממיסי בתי עסק של קנאביס ומאגרות למגדלי וחקלאי קנאביס. בעוד קנאביס לצרכים רפואיים מסובסד על ידי המדינה וממוסה באופן נמוך, מיסי הקנאביס לצריכת פנאי גבוהים ועומדים על בין 10 ל- 20 אחוזים (לפי מדינה). על פי הדו"ח של הלשכה לסטטיסטיקה בקנדה, המצוין לעיל, המדינות בקנדה הרוויחו בין אפריל 2021, למרץ 2022, 1.6 מיליארד דולרים ממכירות קנאביס במדינה, שווה ערך ל-131 דולרים לאדם מעל גיל 18. תעשיית הקנאביס בקנדה גלגלה במהלך שנת 2022, 2.2 מיליארד דולר והפכה את קנדה לאחת המובילות בשוק הקנאביס העולמי.