הבהלה לירוק: האמריקאים מוצאים על קנאביס יותר מאשר על שוקולד

שתפו את הכתבה

LinkedIn

ארה"ב היא אחת המדינות המובילות בעולם בלגליזציה של קנאביס. במדינות רבות קנאביס חוקי לגמרי ובאחרות הוא מותר לשימושים רפואיים. כך או כך, הציבור האמריקני, בין אם באופן חוקי ואם דרך השוק השחור, צורך קנאביס והרבה. כמה הרבה? לפי דו"ח חדש, אפילו יותר משוקולד. 

דו"ח הקנאביס:

על פי דו"ח אמריקאי שפורסם באפריל 2023, באתר עסקי הקנאביס, MJBIZDAILEY, האמריקאים מוציאים הרבה יותר על קנאביס חוקי (למטרות פנאי והן לצרכים רפואיים), מאשר על שוקולד. על פי הדו"ח, בשנת 2022, האמריקאים הוציאו כ-30 מיליארד דולר על קנאביס חוקי. על שוקולד הוציאו האמריקאים בשנת 2022, 20 מיליארד דולר ועל בירה 8 מיליארד דולר בלבד. אולי הנתונים האלו לא אמורים להפתיע בהתחשב בעובדה שעבור 48 אחוזים מהאמריקאיים קנאביס הפך לנגיש וחוקי. ביותר מ-24 מדינות קנאביס חוקי לגמרי ובעוד 19 מדינות הוא מותר לצרכים רפואיים, יחד עם זאת ההערכה היא כי מגמה זו רק תלך ותגבר. 

שוק הקנאביס האמריקאי 

תעשיית הקנאביס האמריקאית היא הגדולה ביותר בעולם. על פי הערכות הכלכלנים, התעשייה צפויה לגלגל עד שנת 2028 , יותר מ-50 מיליארד דולר בשנה. מדובר בצמיחה מטורפת של שוק הקנאביס בארצות הברית לבדה. הדו"ח לעיל עסק בנתוני מכירות של שוק הקנאביס החוקי, במדינות בהן הוא מותר לצרכים רפואיים או לצרכי פנאי. על פי הערכות השוק השחור האמריקאי, כלומר הסחר הלא חוקי במדינות בהן קנאביס אינו חוקי, מגלגל גם הוא מיליארדים רבים. מרבית האמריקאים תומכים בלגליזציה  מלאה של קנאביס. בסקר שנערך ב-2023, כ- 60 אחוז מהנשאלים, טענו שהם בעד לגליזציה מלאה של קנאביס- לצרכים רפואיים לצורכי פנאי. 30 אחוזים מהנשאלים תמכו בלגליזציה לקנאביס רפואי בלבד ורק 10 אחוזים, התנגדו לכל סוג של לגליזציה. 

ואיך הרגלי העישון של האמריקאיים קשורים לקנאביס?

למרות שקנאביס הצליח לעקוף את מכירות השוקולד, בקרב שלו מול הטבק , ידו על התחתונה. מכירות הטבק על פי אותו דו"ח הגיעו ל-53 מיליארד דולר בשנת 2022. עם זאת סקרים ומחקרים שבחנו את מכירות טבק במדינות בארה"ב בהן אושרה לגליזציה מלאה של קנאביס, מצאו כי במדינות אלו היקף מכירות הטבק קטן משנה לשנה. מומחים מעריכים שבשנים הקרובות, וככל שתורחב הלגליזציה המלאה של קנאביס במדינות נוספות בארה"ב, מכירות הקנאביס יעקפו גם את הטבק.