קנאביס- הפיילוט של שוויץ:

שתפו את הכתבה

LinkedIn

למרות שהאנושות צרכה קנאביס כבר בימי קדם, בשנות ה-30 של המאה הקודמת קנאביס הוצא מחוץ לחוק בהדרגה במדינות שונות בעולם עד שהפך ללא חוקי במרביתן ודבק לו דימוי של "סם מסוכן". הדימוי הזה התמוסס בעשורים האחרונים בעקבות תגליות מדעיות אודות היתרונות הרפואיים של קנאביס. במדינות רבות בארה"ב ובאירופה, יושמו תהליכי לגליזציה- קנאביס חוקי לשימוש למטרות רפואיות ולמטרות פנאי ושעשוע. נדמה שאת רכבת הלגליזציה העולמית כבר קשה לעצור. כעת גם שוויץ מקדמת לגליזציה של קנאביס בפיילוט שהיא עורכת בעיר הגדולה במדינה, ציריך, ואשר יצא לדרך בקיץ 2023. 

הפיילוט של ציריך: 

ציריך, תהיה העיר השנייה בשוויץ אשר מכשירה ומאפשרת מכירה וצריכה של כמויות מוגבלות של קנאביס לשימוש אישי. אם אתם תושבי ציריך מעל גיל 18 וכבר צורכים קנאביס, אתם יכולים לקחת חלק בפיילוט הקנאביס שעתיד להתקיים בקיץ 2023. במרץ 2023, אישר המשרד הפדרלי לבריאות הציבור (OFSP), של ממשלת שוויץ, את פיילוט הקנאביס תחת הסיסמא "קנאביס עם אחריות".  במסגרת הפיילוט, בקיץ הקרוב, עד 3,000 תושבי ציריך יוכלו לרכוש כמויות מוגבלות של קנאביס לשימוש אישי. הפיילוט הוא תולדה של שיתוף פעולה בין מועצת העיר ציריך ובית החולים האוניברסיטאי בעיר. 

מה מטרת הפיילוט של ציריך?

כמו במדינות רבות בעולם ובאירופה, גם בשוויץ בוחנים בשנים האחרונות לגליזציה מלאה של קנאביס. לצורך כך מקיימת הממשלה פיילוטים שונים. הפיילוט בציריך הוא השני, אחרי הפיילוט שנערך בבאזל וכלל 400 משתתפים. מטרת הפיילוט לבחון את השפעת הקנאביס ודרכי הצריכה על המשתתפים בפיילוט ובחינת התקנים החשובים שיש לנסח כחלק מלגליזציה מלאה של קנאביס במדינה. המשתתפים  בפיילוט יצטרכו למלא שאלון כל חצי שנה על הרגלי הצריכה שלהם ומצב בריאותם. המשתתפים בניסוי יוכלו לקנות קנאביס בבתי מרקחת, או מועדוני קנאביס חברתיים הממוקמים ברחבי העיר ציריך. ″הרעיון הוא להשיג ראיות מוצקות בעולם האמיתי המשרתות את קביעת מדיניות לרגולציה [לאומית] חדשה על קנאביס”, אמרה ברברה בורי, מנהלת פרויקטים במחלקת הבריאות העירונית של ציריך.

קנאביס בשוויץ: 

קנאביס חוקי בשוויץ לצרכים רפואיים בלבד. CBD, הרכיב שאינו משנה תודעה ואינו ממכר, גם הוא חוקי לצריכה בשוויץ. בשנים האחרונות , לאור המגמות במדינות רבות באירופה המקדמות לגליזציה, גם בשוויץ , כבר ב-2021, ועדה פרלמנטרית ברוב של 9 מול 2 מתנגדים, הצביעה בעד לגליזציה מלאה של קנאביס. על פי הנתונים  של סקרי בריאות הציבור בשוויץ, כשליש מהמבוגרים צרכו או צורכים  קנאביס. ציריך, העיר המאוכלסת ביותר במדינה, עם למעלה מ-420,000 תושבים – על פי ההערכות 13,000 תושבים הם צרכני קנאביס רפואי. אחרי הפיילוט בבאזל, פיילוט שיצא לדרך בקיץ בציריך, בשוויץ מתכננים פיילוטים דומים גם ברן, לוזאן, אולטן, ווינטרתור. מטרת הפיילוטים היא ליישם לגליזציה מלאה של קנאביס, תוך הבנה את צרכי השוק, את הדרך הנכונה לפקח עליו ואת אסדרת תעשיית הקנאביס במדינה.