קנאביס- לטפל בעצמכם בכיף: 

שתפו את הכתבה

LinkedIn

מאז ומעולם בני האדם אהבו קנאביס. אם לצורך פנאי ושעשוע, בשל האפקט משנה התודעה של THC, או אם לצרכים רפואיים, השימוש בקנאביס היה נפוץ כבר בימי קדם. בעת המודרנית, עולם המדע הצליח להציג ראיות רבות אודות הסגולות הרפואיות של קנאביס. בהדרגה הדעות הקדומות התמוססו ובני האדם הבינו את התועלת בצריכתו למטרות רפואיות. היכולת לבודד את הרכיב שאינו משנה תודעה CBD, אפשרה לאלו החוששים מתחושת האופוריה המתלווה לצריכת קנאביס, להנות מיתרונותיו הרפואיים בלי "להתמסטל". כעת חוקרים מראים כי לתחושת "היי", יש ערכים מרפאים. 

יותר גבוה, יותר מרפא: 

במחקר של אוניברסיטת ניו מקסיקו (UNM) שפורסם ב-2023, בכתב העת Frontiers in Pharmacology  נמצא כי מטופלים אשר חווים תחושת אופוריה בצריכת קנאביס, חשים הקלה רבה בתסמינים של המחלה ממנה הם סובלים. החוקרים נעזרו באפליקציית ReLeaf כדי לבחון את ההשפעה הרפואית של קנאביס משנה תודעה בקרב 2,000 חולים המטופלים בקנאביס רפואי. פרופסור יעקב ויגיל, מצוות החוקרים הסביר את מטרת המחקר, "לרוב, ההנחה היא שתחושת "היי" היא למטרת פנאי, אולם מהווה מגבלה על הפוטנציאל הרפואי  של קנאביס. אנו בודקים את תקפותה של הנחה זו ומגלים שתחושת "היי" עשויה להיות מרכיב בלתי נמנע בשימוש רפואי בקנאביס".

מצב רוח טוב מסייע בריפוי:

תוצאות המחקר מחזקים את האמרה הידועה "נפש בריאה בגוף בריא". המחקר לעיל מצא מתאם גבוה בין מטופלים שחוו תחושת "היי" ודיווחו בהתאמה על ירידה בתסמינים שליליים של המחלה ממנה סבלו. 49 אחוזים מצרכני הקנאביס למטרות רפואית, אשר חוו תחושת "היי", דיווחו על השפעות חיוביות על מצב הרוח (שמחה, אסירות תודה, אופטימיות). 7.7 אחוזים מהם  חוו הקלה רבה יותר בסימפטומים ודיווחו על עלייה בתחושות רגיעה ושלווה. "הנתונים מצביעים על כך כי תחושת אופוריה, עשויה להיות מרכיב בסיסי בשימוש יעיל בקנאביס כתרופה, ולא השפעה שלילית שיש להימנע ממנה במסגרות קליניות", כתבו החוקרים. 

THC- מלך האופוריה:

כאמור החוקרים מצאו מתאם בין תחושות "היי" שחוו מטופלי הקנאביס הרפואי להקלה בסימפטומים של המחלות מהן הם סובלים. החוקרים קבעו כי ריכוז גבוה של THC, מגביר את הקלה בתסמיני המחלות.  הגורם לתחושת "היי" מצריכת קנאביס הוא קנבינואיד THC. הוא קנבינואיד המרכזי בצמח וגם הנחקר ביותר. מחקרים מהעשורים  האחרונים כבר מצאו כי ל-THC סגולות רפואיות משלו בשיכוך כאבים, הקלה בבחילות וסיוע לטיפול בהפרעות תיאבון, כעת ממצאי המחקר מצביעים על היתרונות הרפואיים מעצב אופיו הבסיסי כמשנה תודעה.