מדוע חברת "אמזון" מסירה גריינרים ממוצריה? 

שתפו את הכתבה

LinkedIn

מיליוני בני אדם ברחבי העולם משתמשים בקנאביס לצרכים רפואיים למטרות בילוי ופנאי. ניתן לומר, בקלות רבה כי מהפכת הקנאביס היא כבר עובדה מוגמרת. תהליכי הלגליזציה , תופסים אחיזה במקומות רבים ברחבי העולם והדעות הקדומות שראו בקנאביס "סם מסוכן", הולכות ומתפוגגות בהדרגה. חלק מהסיבות למהפכה, הם הגילויים המדעיים הרבים אודות הסגולות הרפואיות של קנאביס מתרחבים ליותר ויותר מדינות. למרות זאת, מדי פעם אנו נחשפים לעמדות ארכאיות ומוסר כפול בכל הנוגע לקנאביס. כך למשל, ענקית המסחר באינטרנט, אמזון, הורידה לאחרונה את הגריינרים, הטוחנים, ממדפים. 

  • כיצד התפרסם המהלך להסרת הגריינרים? 
  • מה המדיניות של אמזון בנוגע לקנאביס?
  • אילו מוצרי קנאביס נוספים החברה הסירה?

כיצד התפרסם המהלך להסרת הגריינרים?

בספטמבר 22, התפרסמה כתבה בעיתון "סיאטל טיימס" על ידי הכתבת לורן רוזנבלט ובה היא דיווחה כי אמזון מסירה בשקט, את מטחנות התבלינים מההיצע המקוון שלה. "גריינרים", הם מטחנות של תפרחות קנאביס, אשר באמצעותן הופכים את התפרחת לגרגרים אותם ניתן לעשן. בכתבה, מצוטט בעלים של חברת, Golden Gate Grinders, אשר מכרה באמזון מטחנות במשך תשע שנים. בפתאומיות אמזון סימנה אותם כאסורים לממכר משום שהם עוברים על מדיניות החברה האוסרת על מכירת אביזרים לסמים. "לא הייתה כל אינדיקציה לכל אותן שנים שמדובר במוצר אסור", אמר מייסד החברה לעיתון, "יום אחד, הם תמכו בי ואז יום אחד זה נגמר".

מה המדיניות של "אמזון" בנוגע לקנאביס? 

לכאורה, החברה מחזיקה עמדות ליברליות המעודדות לגליזציה של קנאביס. לפני יותר משנה החברה הודיעה כי תפסיק לקיים בדיקות צריכת קנאביס לעובדיה ותומכת במהלך של הקונגרס האמריקאי ללגליזציה של קנאביס. מנהל הצרכנים של החברה, דייב קלארק אף התבטא באומרו כי הם תומכים בהצעות החוק של הקונגרס לבטל את האיסור על צריכת קנאביס. יחד עם זאת ובאותה נשימה ממש, החברה מסירה גריינרים ואביזרי צריכה של קנאביס נוספים. הסרת הגריינרים,  משמשת תזכורת לכך שרק לפני עשור, הוכנסו לכלא בעלי חברות ועסקים שמכרו מוצרי קנאביס כמו באנגים. בשנת 2003, נעצרו 55 אנשים על מכירת באנגים. בעשור האחרון, השתנה משמעותית היחס לקנאביס, לכן המדיניות הכפולה של "אמזון", מעוררת תהיות, האם חוששים שם ממעצרים על מכירת מוצרי קנאביס או שבעצם, הם נגד לגליזציה של קנאביס?

אילו מוצרי קנאביס נוספים החברה הסירה?

החברה לא הסירה מוצרים נוספים, ככל הידוע, אולם מוצרים שהם במובהק מתאימים לשימוש בקנאביס, זכו ל"מכבסת מילים". כך למשל מקטרות לניקוי מקטרות, או צינורות של באנגים עימם מעשנים קנאביס, נמכרים תחת קטגוריית "מלאכת יד". "באנגים" אשר משמשים לעישון קנאביס, מופיעים תחת השם "צינורות מים". ייתכן באמזון באמת חוששים מדיניות המשטר הפדרלי ומעצרים אפשריים בעוון  מכירת ציוד לקנאביס, אך נדמה שלאור השינויים הדרמטיים שעבר שוק הקנאביס בשנים האחרונות, דרך התנהלות זו, נראית קצת ארכאית.