למה אנחנו אוהבים קנאביס?

שתפו את הכתבה

LinkedIn

קנאביס כבר מזמן הוא לא רק אמצעי פנאי ושעשוע או עבור טקסים דתיים, כפי שנהוג היה בימי קדם. בעשורים האחרונים, הוא הפך, לחלופה טבעית לטיפול במגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות. הראיות המדעיות אודות סגולותיו הרפואיים מחד, וההשפעה הפסיכואקטיבית של קנבינואיד THC מאידך, הפכו את קנאביס למוצר צריכה פופולארי. שוק הקנאביס בארצות הברית צפוי לגלגל עד 2030, יותר מ-57 מיליארד דולר. דו"ח שהופק מחוויות של יותר מ-200,000 משתמשי קנאביס, חושף את מגמות הצריכה: למה, מתי ואיך אנחנו צורכים קנאביס. להלן ממצאי הדוח. 

  • מהו דו"ח הקנאביס? 
  • כיצד אנחנו צורכים קנאביס?
  • מתי אנחנו צורכים קנאביס?
  • לבד בבית

מהו דו"ח הקנאביס?

מחברי הדו"ח שנערך בארצות הברית ופורסם ב-2021, נעזרו באפליקציה בשם Jointly, כדי לאסוף מיותר מ-200,000 צרכני קנאביס, מידע על הרגלי הצריכה והחוויות שלהם. זאת במטרה להבין מה הצרכנים רוצים. הנתונים נאספו מיומני ניסיון שמילאו הצרכנים ותיארו בו את חווית הצריכה שלהם. זאת לאור, התרחבותו של שוק הקנאביס בארה"ב. מנתוני הדו"ח עולה כי מרבית צרכני הקנאביס, צורכים אותו כדי להפיג חרדה, לשכך כאבים, קרי מסיבות בריאותיות.  מחברי הדוח הגיעו למסקנה שמרבית הצרכנים אינם צורכים קנאביס בשל השפעתו משנת התודעה של THC, אלא רואים בקנאביס, כלי לשיפור חיים ומתייחסים לאיכות המוצר ודרך צריכתו במידה רבה. 

למה אנחנו צורכים קנאביס?

רוב הצרכנים, 60 אחוזים, דיווחו כי הם צורכים קנאביס כדי להפיג מתחים, להשיג הירגעות ושלווה. סיבה שכיחה נוספת היא, כדי לשכך כאבים. חלק מהצרכנים אף טענו כי הקנאביס מהווה חלופה לאלכוהול, תרופות מרשם ואופיואידים. גורם נוסף לצריכת קנאביס, הוא כדי לפתור בעיות שינה ולהשיג שינה רגועה ואיכותית. כלומר הסיבות העיקריות בגינן אנשים צורכים קנאביס, הן רפואיות. יתרה מזאת, הדוח מצא כי 2 מתוך 5 צרכנים דיווחו על הגדלת צריכת הקנאביס שלהם במהלך מגפת הקורונה. סיבות נוספות שציינו משתתפי הדו"ח, הם כחלק מחוויה חברתית ובילוי וכן כדי להשיג אינטימיות בזוגיות משמעותית. 

כיצד אנחנו צורכים קנאביס?

דרך הצריכה השכיחה ביותר של צרכני קנאביס, היא באמצעות עישון תפרחות. 60 אחוזים מהצרכנים דיווחו בדו"ח, שהם צורכים קנאביס בדרך זו.  במקום השני עם 24 אחוזים מהנשאלים, ההעדפה של הצרכנים היא למוצרי אידוי קנאביס, אשר התפרחת מונחת בתוכם והצרכנים שואפים את העשן. במקום השלישי, עומדים שמני קנאביס הנצרכים באמצעות ספיגת טיפות שמן מתחת ללשון. על פי הנתונים, 92 אחוזים מצרכני הקנאביס, צורכים אותו באחת משלוש הדרכים האלו. מבין מוצרי האדיבלס, על פי הדוח, צרכנים מעדיפים משקאות. צרכנים מבוגרים, לעומת זאת, דווקא מעדיפים, לצרוך קנאביס באמצעות תמיסות ומזון. הנתונים הראו כי גילאי 58-76, מהווים 12 אחוזים מתעשיית מוצרי המזון מבוססי קנאביס ו-3 אחוזים משוק התמיסות.  מבוגרים רבים משתמשים בקנאביס בתמיסה המוכנסת לקפה או כתוסף מזון לפני אימון. 

לבד בבית: 

חוץ מהעדפות מוצרי צריכת קנאביס, כפי שפורט לעיל, משתתפי הדו"ח סיפרו כי הם מעדיפים לצרוך קנאביס לבד ולאו דווקא באירועים חברתיים. 50 אחוזים מהצרכנים, טוענים כי הם נוהגים לצרוך קנאביס לבד ובבית. 79 אחוזים מהצרכנים סיפרו כי המקום המועדף עליהם הוא צריכת קנאביס בבית שלהם. 37 אחוזים אמרו כי הם מעדיפים לצרוך קנאביס בקרב חברים ו-10 אחוזים אמרו שהם מעדיפים בחברת המשפחה. מחברי הדו"ח מציינים כי ייתכן שהסיבה לכך היא שבמקומות רבים, לא נוח לצרוך קנאביס בציבור.