מהו שמן ריק סימפסון?

שתפו את הכתבה

LinkedIn

שמן קנאביס, הוא אחת מצורות הצריכה הפופולאריות של קנאביס רפואי. בעשורים האחרונים הולכות ומתרבות הראיות המדעיות אודות סגולותיו הרפואיים של קנאביס לטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות ומחלות. קיימים סוגים רבים של שמני קנאביס המכילים אחוזים שונים של הרכיבים הפעילים בצמח. שמן "ריק סימפסון", הוא אחד משמני הקנאביס עתירי THC, אשר אינם מוכרים על ידי הממסד הרפואי, אולם חולי סרטן רבים ברחבי העולם מדווחים כי טיפול באמצעותו  מסייע להם בהפחתת הסימפטומים והטיפול במחלה. 

  • מי היה ריק סימפסון?
  • מה מכיל שמן ריק סימפסון?
  • האם שמן ריק סימפסון יכול לסייע לטיפול בסרטן?
  • האם שמן ריק סימפסון חוקי בישראל? 

מי היה ריק סימפסון?

ריק סימפסון הוא אזרח קנדי אשר אובחן ב- 2002, עם סרטן העור. סימפסון  עבר ניתוח להסרת גידולים שגרם לו תופעות לוואי והוא חיפש חלופה טבעית יותר. הוא החליט לרקוח בעצמו "משחת קנאביס". לאחר שהשתמש בה הוא טען כי נרפא מהסרטן וזאת בלי שום טיפול אחר או מקביל. הגידולים שנמצאו אצלו, נעלמו כלא היו. סימפסון החליט להקדיש את חייו להפצת בשורת הקנאביס-הוא חילק את השמן שרקח בחינם לחולים, הסתבך מספר פעמים עם הרשויות בקנדה ועד היום יש לו אוהדים רבים בעולם. הטענות של סימפסון לא הוכחו מדעית -מהלך המחלה שלו לא תועד, אולם הוא פרסם  את המתכון להכנת השמן ומאז חולי סרטן רבים משתמשים בו לטיפול בסרטן. 

מה מכיל שמן ריק סימפסון? 

שמן ריק סימפסון, הידוע גם בכינויו שמן RSO , הוא שמן עתיר קנבינואיד משנה התודעה, THC. מרבית שמני קנאביס רפואי מכילים אחוזים נמוכים של THC ואחוזים גבוהים של CBD, הרכיב שאינו משנה תודעה בקנאביס. בשיטת ריק סימפסון, הרכיב העיקרי הוא THC בריכוזים גבוהים במיוחד, של בין 80 ל-90 אחוזים. לצורך הכנת שמן זה, דרושות כמויות אדירות של קנאביס (קילו קנאביס עבור 100 גרם שמן). זהו שמן בעל מרקם צמיגי בצבע ירוק כהה (כמעט שחור).  על פי מכון הבריאות האמריקאי (NIH) ועל פי מאגר המידע הרפואי הגדול בעולם- PubMed, שמן ריק סימפסון מעולם לא נחקר קלינית, לא אושר על ידי הממסד הרפואי ולכן הפקתו לא עוברים בקרה. 

האם שמן קנאביס "ריק סימפסון" יכול לסייע לחולים בסרטן?

בעשורים האחרונים, הצטברו לא מעט ראיות מדעיות לפיהן לקנאביס סגולות לטיפול בסרטן הפחתת הסימפטומים של המחלה. סימפסון עצמו, החליט לנסות את שמן הקנאביס לאחר שקרא תוצאות מחקר מ-1975 שנערך ב- Tested Source, על עכברים שחלו בסרטן ריאות ומסקנותיו היו כי קנבינואידים THC ו-CBN האטו את צמיחת סרטן הריאות. במחקרים שונים נמצא כי לקנבינואידים השונים בקנאביס, יש השפעה מאטה על תאים סרטניים. עם זאת, המחקר בתחום טרם הגיע למיצוי. מאחר ששמן ריק סימפסון לא נבדק מעולם ברמה המדעית, לא ניתן לקבוע כי הוא מסייע לטיפול במחלת הסרטן. רבים ברחבי העולם לא מחכים לאישור הממסד הרפואי לשמן הזה וטוענים כי הוא מסייע להם בטיפול במחלה. 

האם שמן קנאביס "ריק סימפסון", חוקי בישראל? 

על פי חוק פקודת הסמים המסוכנים, בישראל, קנאביס חוקי לצרכים רפואיים בלבד וברשיון של משרד הבריאות (על פי רשימת התוויות שקבע המשרד). שמן "ריק סימפסון" אינו חומר רפואי הנתון לפיקוח ואינו חוקי בישראל. בשונה מקנאביס רפואי מאושר, שמן "ריק סימפסון" מופק לרוב על ידי אנשים ללא השכלה כימית או רפואית ולא פעם נרקח בסביבה ביתית. נטילת השמן עלולה לגרום לתופעות לוואי בשל אחוזי THC גבוהים ובהן-בחילה, ירידה בלחץ דם, בלבול, בעיות זיכרון, חרדה ולעיתים פסיכוזה.