מהו סיבידי אורגני ומדוע הוא טוב יותר ?

שתפו את הכתבה

LinkedIn

ככל שתהליכי הלגליזציה של גידול, שיווק ושימוש בקנאביס לצרכים רפואיים מתרחבים, כך גם צומחות להן עוד חוות לגידול קנאביס. חלק מהן משתמשות בשיטות גידול מיושנות-הדברה והשבחה באמצעות כימיקלים וחומרים סינטטיים שחודרים לאדמה ומזהמים את מי התהום. שורשי הקנאביס נטועים עמוק באדמה, אם היא מזוהמת במתכות ורעלים הם יספגו בקנאביס ובסופו של דבר יגיעו לגופו של הצרכן. סיבידי אורגני מגודל ללא שימוש בחומרים רעילים או סינתטיים ותחת תקנים מחמירים המבטיחים מוצר איכותי המאפשר ליהנות מיתרונותיו הרפואיים של של CBD.

  • מהו סיבידי?
  • האם סיבידי אורגני בריא יותר?
  • האם סיבידי אורגני ידידותי לסביבה?
  • איך אדע שהסיבידי שרכשתי אורגני?

מהו סיבידי?

קנאבידיול, או בקיצור, סיבידי (CBD), הוא הרכיב המרכזי השני בקנאביס אחרי THC.בשנות ה-60 של המאה הקודמת, חוקרים ישראלים הצליחו לבודד את רכיבי צמח הקנאביס ולחקור אותם יותר לעומק. סיבידי, בשונה מ-THC, אינו משנה תודעה ואינו ממכר והוא בעל סגולות רפואיות רבות. ארגון הבריאות העולמי קבע שהוא יעיל לטיפול ב-17 מחלות ובעיות רפואיות, ביניהן:

בשנים האחרונות עם הצטרפותן של מדינות רבות בעולם לתהליך הלגליזציה של קנאביס לצרכים רפואיים, עולה קרנו של סיבידי וניתן לצרוך אותו במגוון דרכים וצורות. כדי להנות מיתרונותיו הרפואיים, חשוב שהוא יהיה מורכב מהרכיב הפעיל CBD באחוזים ניכרים.

האם סיבידי אורגני בריא יותר?

בסקירה מדעית שפורסמה ב-2018 ,בכתב העת הבריטי "פרמקולוגיה ורוקחות", נטען כי מזהמי הקנאביס הנפוצים הם  חיידקים, מתכות כבדות וחומרי הדברה וכי הם עלולים להזיק לצרכן ולגרום לסרטן, לזיהומים, לפגיעה במערכת הרבייה ועוד. החוקרים הדגישו כי יש לנסח תקנים אחידים לכל גידולי הקנאביס כדי לשמור על איכותו. בסקירה מדעית שנעשתה על ידי "אוניברסיטת מזרח קרוליינה", ארה"ב ב-2016, נמצא שמתוך 26 דגימות של מוצרי קנאביס חוקיים, ב-84.6 אחוז מהם נמצאו כמויות משמעותיות" של חומרי הדברה, כולל קוטלי חרקים, וקוטלי פטריות, קוטלי קנאביס וקוטלי עשבים. הגידול האורגני נעשה באמצעות מיקרואורגניזמים מועילים שמרחיקים את המזיקים ומסייעים לצמח לקלוט את המינרלים שמספק מצע הגידול. כל הדשנים וחומרי ההדברה הם טבעיים. כמו כן סביבת העבודה (חממות, שדה, אדמה) אטומה וסטרילית כדי להימנע מחדירת מזיקים או זיהומים לגידולים. גידול אורגני מייצר צמחים בריאים, איכותיים ועמידים. קנאביס המגודל באופן אורגני מביא למקסום היתרונות הרפואיים של סיבידי המופק ממנו. סיבידי שאינו אורגני במקרה הטוב, יהיה חסר יעילות, אולם במקרה הרע הוא יפגע בבריאות הצרכן.

האם סיבידי אורגני "ידידותי" לסביבה?

צרכנים רבים של קנאביס רפואי, מעדיפים אותו על פני תרופות ממכרות או טיפולים קונבנציונלים, בשל העובדה שהוא ירוק וטבעי. האמת היא, שיטות גידול קנאביס שאינן אורגניות, רחוקות מלהיות "ירוקות" מעבר לעובדה שצמח הקנאביס עצמו ספוג ברעלים, מתכות וחומרי ריסוס, עצם הגידול שלו באמצעים אלו, מזהם את הסביבה. חומרי דישון והדברה כימיים סינתטיים חודרים לקרקע, מחלחלים למי התהום ומזהמים אותם. חומרי ריסוס מן האוויר,מזהמים את האוויר שאנו נושמים. אלו גורמים נזק סביבתי אדיר.צריכת קנאביס אורגני חיונית לבריאותנו, אולם היא גם צעד סביבתי חשוב למען הכדור שלנו.

איך אדע שהסיבידי שרכשתי איכותי?

תעשיית הסיבידי מגלגלת מיליארדים מדי שנה וצומחת בקצב אדיר. מגדלי קנאביס וחברות משווקות קנאביס, מזהות את הדרישה למוצר, אולם במדינות רבות, סיבידי עדיין אינו חוקי. דרישת הצרכנים מצד אחד, אל מול תנאי רגולציה נוקשים בחלק מהמדינות, יצרו מצב שהשוק מוצף חברות מפוקפקות המשווקות חיקויי סיבידי או שמן המפ (שמן המופק מצמחי קנבוס לצרכי תעשייה ומכיל אחוזים נמוכים של סיבידי) כסיבידי איכותי ואורגני. הטעיה זו מכוונת כדי למכור יותר במחיר זול יותר. הדרך הטובה ביותר לוודא שהסיבידי שרכשתם איכותי ומכיל את רכיב הקנאבידיול הפעיל בקנאביס באחוזים גבוהים, היא לרכוש סיבידי אורגני.