שמן CBD להפרעות שינה

שתפו את הכתבה

LinkedIn00

אינסומניה, הפרעות שינה או נדודי שינה הוא מצב המוגדר על פי תלונת הסובל מן המחל על שינה בכמות לא מספקת או באיכות נמוכה ובתדירות של לפחות 3 לילות בשבוע.
הפרעות השינה יכולות להופיע במגוון של המצבים הבאים: קושי להרדם ושינה שטחית שאינה מספקת מנוח, יקיצה בלילות עם קושי לחזור ולהירדם ויקיצה מוקדמת בבקרים.
קושי בהירדמות מוגדר כזמן ארוך מ-30 דקות מהרגע שהאדם שוכב בחשיכה ומנסה להירדם.
שינה לא איכותית מוגדרת כשינה שמשך הזמן שלה קטן מ-85% ממשך הזן שבו הסובל מהתופעה נמצא במיטה.

כמה זמן אדם צריך לישון ביום?

מחקרים מראים שאדם בוגר צריך לישון בין 7 ל 8 שעות ביום.
זאת אומרת, שינה של פחות מ 7 שעות היא לא דבר רצוי ועשויה לגרום לחסך שינה מצטבר ולהשפיע באופן שלילי על תפקוד הגוף.

בסקר שבוצע ע"י הלשכה לסטטיסטיקה נמצא כי כ-20% ישנים מבני 20 פלוס ישנים פחות מ-6 שעות בלילה ובגיל מבוגר יותר המחסור בשינה מחריף וכ-31% מבני 65 ומעלה ישנם פחות מ-6 שעות בלילה.
כ-14% מתקשים להירדם כמעט בכל לילה כאשר מרבית הסובלים הן נשים: 17% מהנשים ו-11% מהגברים.
קשיי הרדמות מתגברים עם העליה בגיל ובקרב בני 75 ומעלה שיעור המתקשים להירדם עומד על 36%.
כ-18% מהבוגרים בישראל, מרגישים עייפות רבה במשך היום כאשר 13% מהם הם גברים ו-22% הן נשים.

פתרונות לטיפול בבעיות שינה

כיום קיימים גם טיפולים תרופתייים וגם תוספים וצמחי מרפא לטיפול בבעות שינה כדוגמת:

  • תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים או בתרופות מסוג Z-drugs.
  • טיפול בהורמון מלטונין הידוע גם בכינוי "הורמון החושך".
  • טיפול בתרופות ללא מרשם, כדוגמת Doxilamine ו-Diphenhydramine.
  • תוספים טבעיים כדוגמת חומצת האמינו GABA.
  • צמחי מרפא כגון: שורש הוולריאן, מליסה רפואית ושמן לבנדר.

שמן CBD להפרעות שינה

CBD או קנאבידיול הוא אחד מהקבינואידים עיקריים שבצמח הקנאביס.
השמן CBD לשינה משפיע על המערכת הקבינואידית שאחראית להביא את הגוף לאיזון.
בניגוד לקבינואיד אחר שנמצא בקנאביס ונקרא THC, ה-CBD כלל אינו בעל השפעה פסיכו-אקטיבית ולכן הוא לא "ממסטל".
מחקרים מסויימים ועדויות אנקדוטליות מראים כי שימוש ב-CBD עשוי לשפר את איכות השינה.
מחקר שפורסם ב-2019 הראה כי שימוש ב-CBD עשוי לשפר את השינה ולהפחית חרדה.
המחקר בוצע בקרב מתנדבים שסבלו מבעיות שינה או מחרדה ונטלו במהלך 25 מיליגרם CBD ביום.
לאחר חודש, כ-79.2% מהנבדקים שסבלו מחרדות ו66.7% מאלה שסבלו מבעיות שינה, דיווחו על שיפור במצבם.
מחקר אחר הראה כי ל-CBD מקל במצבים של כאבים, מה שעשוי לסייע לאנשים שבעיות השינה שלהם נובעות מכאבים.
המנגנון בו CBD יכול להקל על בעיות שינה עדיין לא ברור אך, במחקר אחר נראה של-CBD יש השפעה על מחזוריות השינה.
כיום אנשים רבים החלו להשתמש ברחבי העולם בשמן CBD לטיפול בבעיות השינה שלהם.

מקורות

https://www.wikirefua.org.il/
https://www.tosleep.co.il/sleep-data/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24845114?dopt=Abstract
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6277878/